TRZY DNI W WARSZAWIE

21.06.2022
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Czy da się zwiedzić Warszawę w trzy dni? Oczywiście całej nie,  ale można zwiedzić jej sporą część. Uczniom klas 1J i II V to się udało. Końcem maja młodzież Mechanika zwiedziła stolicę Polski. Oglądając archiwalne filmy czy zdjęcia trudno uwierzyć, jak bardzo to miasto się rozbudowało, ale także jak bardzo urosło i jak zmieniły się niektóre dzielnice. Nie wszystkie jednak uległy zmianom cywilizacyjnym. Architektom odbudowującym stolicę ze zniszczeń wojennych udało się jakkolwiek zachować klimat starej Warszawy – Starówkę i część Śródmieścia. Wciąż można tam odbyć podróż do czasów książąt mazowieckich. Najwspanialszym obiektem historycznym w tej części miasta jest oczywiście Zamek Królewski, odbudowany mimo panoszącej się w Polsce komuny w latach 70.

Program trzech dni pobytu w stolicy był niezwykle bogaty i dzięki długim spacerom uczniom naszej szkoły udało się zobaczyć naprawdę sporo. Zaczęliśmy od pałacu w Wilanowie, wspaniałej letniej rezydencji jednego z najbardziej znakomitych polskich monarchów - Jana III Sobieskiego. Jeszcze tego samego dnia zwiedziliśmy ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Pałac Prezydencki, gdzie obowiązkowym punktem było zdjęcie pod słynnym żyrandolem, spacerowaliśmy ulicą Nowy Świat, obok Ronda gen. de Gaulle'a i warszawskiej giełdy, po czym podeszliśmy pod Sejm i Senat, gdzie spotkaliśmy się z posłem ziemi bocheńskiej panem Stanisławem Bukowcem, który opowiadał o funkcjonowaniu sejmu. Ale to nie był koniec dnia. Zjedliśmy obiad w restauracji Rozdroże, która była ulubionym miejscem Stefana Kisielewskiego i zwiedziliśmy park Łazienkowski, gdzie pani przewodnik zapoznała wszystkich z jego ciekawą historią. Na drugi dzień mogło być już tylko ciekawiej. Rano drzwi wspaniałych komnat otworzył przed nami Zamek Królewski. W  dalszej części naszego zwiedzania był spacer po Śródmieściu, wizyta pod Grobem Nieznanego Żołnierza, Złote Tarasy, Centrum Naukowe Kopernik oraz jeden z głównych punktów programu – ponad godzinna wizyta na Stadionie Narodowym, wspaniałym obiekcie, który mieści na samych trybunach ponad 58 tysięcy widzów. W ostatnim dniu oddaliśmy hołd tym, którzy wpisali się już na zawsze w historię Warszawy i Polski odwiedzając Cmentarz Powązkowski. Jest to nie tylko miejsce spoczynku setek ludzi zasłużonych i znanych, ale także ogromne dzieło sztuki nagrobkowej. Odbywają się tutaj spacery tematyczne i wykłady opowiadające o ludziach wybitnych wpisanych w literaturę, politykę, muzykę i różne dziedziny nauki. Niezwykle ciekawe są ich często zawiłe i niesamowite epizody życia. Miejscami pokazującymi martyrologiczny wymiar Warszawy jest także Muzeum Więzienia Pawiak, odgrywającego ponurą rolę podczas niemieckiej okupacji, a także Muzeum Powstania Warszawskiego przedstawiające tragiczne karty Warszawy okresu II wojny światowej. Stolica pożegnała nas Targami Książki odbywającymi się pod Pałacem Kultury i Nauki oraz wspaniałymi panoramami miasta rozciągającymi się z jego tarasu widokowego. Szczególnie fascynujące są widoki na warszawskie wieżowce, których szklano-aluminiowe fasady efektownie odbijały promienie słońca.

mgr Paweł Wieciech

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.