Wycieczka do Belgii ufundowana przez europosła Edwarda Czesaka

26.10.2016
Wycieczka do Belgii ufundowana przez europosła Edwarda Czesaka 2
„Małopolska Wizyta Studyjna - Belgia , 14-18 października 2016” W  dniach od 14 do 18 października miałem przyjemność uczestniczyć w wycieczce do Belgii, ufundowanej przez europosła Edwarda Czesaka. Wraz z Anią Mroczek (3Y), Radkiem Stachowskim (4L) oraz Jakubem Zajmą (3M) wyruszyliśmy wieczorem 14 października pod opieką pana Marcina Kwiatka. Oprócz nas do Belgii jechali uczniowie ze szkół z T

„Małopolska Wizyta Studyjna - Belgia , 14-18 października 2016”

W  dniach od 14 do 18 października miałem przyjemność uczestniczyć w wycieczce do Belgii, ufundowanej przez europosła Edwarda Czesaka. Wraz z Anią Mroczek (3Y), Radkiem Stachowskim (4L) oraz Jakubem Zajmą (3M) wyruszyliśmy wieczorem 14 października pod opieką pana Marcina Kwiatka. Oprócz nas do Belgii jechali uczniowie ze szkół z Tarnowa, Krakowa i Wieliczki. Do Brukseli dotarliśmy  około godziny 13  dnia następnego. Po południu, po zameldowaniu się w hotelu i krótkim odpoczynku po podróży,  rozpoczęliśmy zwiedzanie zabytkowego centrum Brukseli, które  zostało zwieńczone  kolacją w restauracji Chez Leon. Wtedy właśnie, każdy z nas miał możliwość spróbowania  tradycyjnej belgijskiej potrawy – muli. W niedzielę, po  obfitym śniadaniu  wyjechaliśmy do Brugii – średniowiecznego miasta, gdzie uczestniczyliśmy w mszy świętej w  języku flamadzkim, w kościele Najświętszej Marii Panny.  Potem  zwiedzaliśmy Brugię, a w czasie wolnym cała nasza 5-osobowa grupa  wspięła się na sam szczyt wieży ratusza, liczącej aż 366 schodów. Potem mieliśmy zapewnioną kolację w restauracji Drug Opera.

Na poniedziałek była zaplanowana wizyta w Parlamencie Europejskim. Spotkaliśmy się   tam z europosłem Edwardem Czesakiem, który opowiedział o swojej pracy i wręczył każdemu z nas upominki, oraz z urzędnikiem, który przybliżył nam historię Unii Europejskiej. Po wykładzie zostaliśmy oprowadzeni po sali parlamentarnej. Następnie zjedliśmy lunch w stołówce Parlamentu.

Codziennie mieliśmy czas wolny, który spędzaliśmy  razem  na poszukiwaniu pamiątek oraz upominków dla bliskich nam osób. Belgia słynie z czekolad, gofrów oraz frytek. Każdą z tych potraw mieliśmy okazję spróbować. W drogę powrotną wyruszyliśmy około godziny 18:00 w poniedziałek. We wtorek koło południa byliśmy już w swoich domach.

Wycieczka ta była dla nas bardzo miłą niespodzianką z której każdy z nas chciał jak najwięcej się dowiedzieć  i zobaczyć.

Marcin Setlak
Klasa: 4P

Wycieczka do Belgii ufundowana przez europosła Edwarda Czesaka 2

Galeria zdjęć

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.